Het grootste sportevenement in Amerika is de Superbowl. De grote American football finale dat miljoenen Amerikanen voor de buis krijgt. Dat betekent natuurlijk ook een interessant moment voor adverteerders van massaproducten die een gigantisch bereik willen hebben. Traditiegetrouw zijn de reclames voor,tijdens (het duurste moment is tijdens half-tijd) en na de Superbowl, de duurste momenten om een reclame uit te zenden. Een adverteerder betaalt gemiddeld $4,5 miljoen om een spotje van 30 seconden uit te kunnen zenden! Welke bedrijven betalen dit? Alle spotjes zijn te zien in deze link en als je verder leest staan hieronder de meest opvallende commercials.
1. Advocados from Mexico
Een van de leukere spotjes dit jaar:
2. Mc Donalds
Doel: een nieuwe slogan introduceren en dat dan op en top Amerikaans (zorg ervoor dat je een teiltje hebt)
3. Carls Jr.
Je hebt het gevoel en de sfeer van de McDonalds commercial in gedachte? Mooi, hier weer op en top Amerikaans van een grote concurrent.
4. Budweiser beer - Best Buds
Budweiser laat zien dat vrienden belangrijk zijn. Ook gericht op het sentiment (zoals McDonalds), maar Budweiser doet dat een stuk beter.
4. Eat24
De Amerikaanse dienst van justeat.nl , introduceert een nieuwe term "Hangry"
5. Northrop Stealth Bomber
Een controversiële commercial, maar in Amerika kan het. Northrop maakt al jaren vliegtuigen voor oorlogsgebieden en dit is een manier waarop ze hopen dat de Amerikaanse overheid in zee gaat met Northrop en zo dit toestel aan gaan schaffen.
1. Advocados from Mexico
Een van de leukere spotjes dit jaar:
2. Mc Donalds
Doel: een nieuwe slogan introduceren en dat dan op en top Amerikaans (zorg ervoor dat je een teiltje hebt)
3. Carls Jr.
Je hebt het gevoel en de sfeer van de McDonalds commercial in gedachte? Mooi, hier weer op en top Amerikaans van een grote concurrent.
4. Budweiser beer - Best Buds
Budweiser laat zien dat vrienden belangrijk zijn. Ook gericht op het sentiment (zoals McDonalds), maar Budweiser doet dat een stuk beter.
4. Eat24
De Amerikaanse dienst van justeat.nl , introduceert een nieuwe term "Hangry"
5. Northrop Stealth Bomber
Een controversiële commercial, maar in Amerika kan het. Northrop maakt al jaren vliegtuigen voor oorlogsgebieden en dit is een manier waarop ze hopen dat de Amerikaanse overheid in zee gaat met Northrop en zo dit toestel aan gaan schaffen.