Blackberry, begonnen als fabrikant van smartphones voor de zakelijke markt waarmee ze "Ping" een grote schok veroorzaakten in de particulieren smartphone markt. In één keer was het toestel en merk ook hip bij de jongeren. Ik kan je als docent bevestigen dat Blackberry rond 2011-2012 veruit de meest populaire smartphone bij de jeugd was. €7,50 per maand en onbeperkt kunnen pingen! Ideaal.
Helaas staat de concurrentie niet stil. De combinatie van het populair worden van Whatsapp, populariteit van het Android besturingssysteem en de optisch mooiere toestellen van Apple en Samsung, zorgden ervoor dat Blackberry binnen korte tijd weggevaagd werd van de markt. Grote verliezen (Miljarden) zorgden ervoor dat Blackberry flink in de verdediging moest om het bedrijf overeind te houden. Na enige radiostilte, laat Blackberry nu weten dat ze de financiële crisis overleefd hebben en zich weer gaan focussen op waar het allemaal begonnen is: De zakelijke markt... en dan ook nog even met unieke toestellen die zich onderscheiden van de rest. Ze gaan fors minder toestellen uitbrengen en zich richten op een aantal teostellen met duidelijke verschillen. Het eerste wapenfeit van Blackberry is de Blackberry Passport. Een vierkante(!) telefoon met fysiek toetsenbord, gericht op de zakelijke markt. Wat je er ook van vindt: opvallen doet het apparaat zeker!
Meer info: Blackberry Passport
Helaas staat de concurrentie niet stil. De combinatie van het populair worden van Whatsapp, populariteit van het Android besturingssysteem en de optisch mooiere toestellen van Apple en Samsung, zorgden ervoor dat Blackberry binnen korte tijd weggevaagd werd van de markt. Grote verliezen (Miljarden) zorgden ervoor dat Blackberry flink in de verdediging moest om het bedrijf overeind te houden. Na enige radiostilte, laat Blackberry nu weten dat ze de financiële crisis overleefd hebben en zich weer gaan focussen op waar het allemaal begonnen is: De zakelijke markt... en dan ook nog even met unieke toestellen die zich onderscheiden van de rest. Ze gaan fors minder toestellen uitbrengen en zich richten op een aantal teostellen met duidelijke verschillen. Het eerste wapenfeit van Blackberry is de Blackberry Passport. Een vierkante(!) telefoon met fysiek toetsenbord, gericht op de zakelijke markt. Wat je er ook van vindt: opvallen doet het apparaat zeker!
Meer info: Blackberry Passport