Een BN-er zijn en jezelf "vercommercialiseren".... Johan Derksen is op dit moment één van de bekendste op dit vlak door reclame te maken voor de Nederlandse Energiemaatschappij. Nu blijkt dat vvia Twitter ook al het één en ander gaande is. Lees onderstaand artikel maar eens:
----------
BN'ers twitteren betaald over films
Ma 16 januari 2012 12:35, Redactie, 9984
Peter Heerschop, Thomas Acda, Jeroen van Koningsbrugge, Carice van Houten: allemaal zijn ze benaderd door acteur-annex-zakenman Dirk Zeelenberg om positief te twitteren over de nieuwe films Doodslag en Suskind.
Opvallend is dat Zeelenberg - afhankelijk van het aantal followers - enkele honderden euro's betaald voor een positieve tweet. "Alles mag," zegt hij, "als het maar niet de schijn van commercie wekt."
Overigens mag er op geen enkele manier in de tweet staan dat de BN'er in kwestie betaald wordt voor zijn 'blijde' boodschap. Goed verdienmodel, zij het een beetje schimmig, aldus 925.nl. Daar kwam het ter sprake omdat Jort Kelder ook benaderd werd erover te twitteren.
De tweets van desbetreffende acteurs zijn hier terug te vinden. Zeelenberg ontkent overigens dat er voor deze tweets is betaald, maar dat 'het experiment' daar uiteindelijk wel toe moet leiden.
Bron: http://www.dutchcowboys.nl/twitter/23888